סיכום תוכנית עבודה שנת 2005

סיכום תוכנית עבודה שנת 2005.
 
דבר ההנהלה.
הריני מתכבד להגיש בפניכם את הישגי המעון בשנת 2005 במעשים בשטח בהרחבת המעון וחידושים בציוד ושילוב הדיירים במעון בקהילה ובשיתוף מבורך עם כל צוות המעון.
וכמו בכל שנה המשכנו בהישגי הספורט בתחרויות וזכינו במקומות הראשונים כתוצאה מהשקעה אדירה בשילוב הדיירים מבחינה טיפולית ומבחינה תקציבית.
בכבוד רב
וליד לוטפי דיאב
יור הנהלת המעון.
 
 
הישגים בשנת 2005.
* בניית מרכז פעילות שמיועד לחוגים.
* הקמת בניין מציוד בכל הציוד הדרוש שמיועד לקליטת דיירים נוספים.
* סיום שיפוץ והרחבת חדר אוכל ומטבח.
* רכישת ציוד מטבחי חדש.
* העברת חדר הכושר שמצויד בכל הציוד הדרוש להפעלה לבניין החדש.
* בניית חדרי קירור חדשים ולפי הסטנדרטים של האגף.
* בניית מחסנים חדשים לביגוד והנעלה ומזון.
* שילוב המשפחות בתוכניות ובטיולים ובאירועים חברתיים של המעון.
* זכייה במקום ראשון בתחרות כדור סל בתחרות שנערכה באילת ב 05/9.
* אפוטרופסות - במהלך 2005 נערכו 5 מינויים.
* ביצוע פרויקט יחד נוער מיוחד בשיתוף עם הנוער הלומד והעובד.
* קבלת תלמידים אקסטרניים לבית ספר אלנהדה מהעיר טמרה.
* שילוב דיירי המעון בקהילה וביצוע תוכניות משותפות עם המתנס.
* פיתוח מפעל התעסוקה שנבנה מחוץ למעון ואיתור מקומות עבודה לתעסוקה.
* השתתפות בכל ימי הספורט בשיתוף עם סופר ספישל ספורט והמחלקה לתרבות פנאי.
 
סיכום עבודת המעון בשנת 2005 ותוכנית עבודה לשנת 2006.
מנהלת המעון: גב מונה דיאב.
 
מבוא:
תקציר על המעון:
מעון אלנהדה בטמרה הוא פנימייה פרטית לטיפול באוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים הסובלים מפיגור שכלי מהמגזר הערבי.
המעון נוסד בשנת 1995 והוא מפוקח על ידי האגף לטיפול באדם המפגר- משרד הרווחה.
המעון מתמחה בטיפול באוכלוסיית האנשים עם פיגור שכלי ברמת פיגור קלה עד קשה עם התמחות מיוחדת בטיפול בדיירים אי שקטים ובעיות התנהגות. שוהים כיום במעון 75 דיירים בנים ובנות בגילאים 10 עד 50, המעון מהווה בית חם ומשפחה לדיירים בתוך העיר הקסומה טמרה.
 
צוות רב מקצועי:
צוות רב מקצועי וצוות מסור של עובדים שכולם עובדים בשיתוף פעולה למען קידום מעמד הדייר והעלאת איכות החיים במעון, הצוות כולל: יור ההנהלה, מנהלת, עוסים, פסיכולוג, רופא כללי, פסיכיאטר, מרפא בעיסוק, פיזותרפיסט, מרפא בדיבור, מורים ומורות, 3 אחיות, 2 אחראיות משמרת, רכז תעסוקה, מדריכי חוגים, רכזת חינוך, מטפלים מוסמכים.
הצוות הרב מקצועי אחראי לבניית וביצוע תוכניות קידום אינדיווידואליות לכל הדיירים המותאמת לצרכיהם ויכולתם של הדיירים.
 
בית ספר אלנהדה בטמרה:
בית ספר אלנהדה לחינוך מיוחד מוכר שאינו רשמי בפיקוח משרד החינוך והתרבות ובבעלות המעון. בבית הספר יש 4 כיתות ולומדים בו 27 דיירי מעון אלנהדה ו 2 תלמידים מהקהילה.
 
תעסוקה:
נושא התעסוקה הוא נושא מאוד חשוב וחיוני לאוכלוסיית המעון וענף התעסוקה במעון מהווה חלק אינטגראלי מתוך הפעילות הכוללת של המעון לקידום פיתוח והפעלה של הדיירים המסוגלים לכך תעסוקה יצרנית יכולה לשמש כהכנה לקראת שילוב הדיירים בשירותי הקהילה ואף בסיס להוצאתו לדיור קהילתי. מרכז התעסוקה הוקם מחוץ למעון במרחק של 10 דקות נסיעה, 25 דיירים נוסעים כל בוקר בשני רכבי המעון למרכז. הדיירים עובדים באריזת סכום חד פעמי.
 
תוכנית תרבות הפנאי והנופש במעון:
בתוכנית תרבות הפנאי מתקיימים החוגים הבאים: משחקיה, רכיבה על אופניים, יישומי מחשב, דרמה, טיפוח חן, הכרת הסביבה הקרובה, כוריאוגרפיה.
השתתפות בכל תחרויות הספורט כמו כדור סל, רכיבה על אופניים, אתלטיקה קלה, כמו בכל השנה יוצאים הדיירים לנופש חיצוני ל4 ימים הדיירים מקבלים את מיטב השירות ותוכניות פנאי במהלך הנופש.
במעון חוגגים ביחד ימי הולדת, וחגים של כל העדות.
 
תאור המבנה:
מעון אלנהדה מוקם על שטח של 2 דונום ושני בניינים, בבניין הראשון יש 3 קומות חדרי שינה, בקומה הראשונה יש חדרי קירור ומחסנים.
קומה שנייה מטבח וחדר אוכל, חדרי שינה ואולם שמיועד לצפייה בטלוויזיה.
קומה שלישית: מרפאה, חדרי שינה, ואולם שמיועד לצפייה בטלוויזיה.
קומה רביעית: חדרי שינה ואולם שמיועד לצפייה בטלוויזיה.
קומה חמישית: חדר הורים, חדר סנוזלן, ואולם גדול רב שימושי.
בבניין שהוקם חדש יש 4 קומות אשר בקומה הראשונה יש חדר כושר ומחסני ביגוד והנעלה.
בקומה שנייה חונך מרכז פעילות ויש בו חדרי חוגים ובקומה שלישית יש 6 חדרי שינה עם מטבחון ופינת ישיבה מחוץ לכותלי המעון יש חצר רחבה ומשחקי חצר עם פינת חי ומזרקה.
במעון קיים ועד הורים משתף פעולה עם צוות ההנהלה וצוות העובדים של המעון.
הדייר החי בבית אלנהדה מקבל כל השירותים החיוניים והטיפוליים המקצועיים אם זה בתוכניות קידום, תוכניות ת.ל.א, שילוב בקהילה באמצעות פרויקטים משותפים עם מתנס העיר ובתי ספר רגילים, הרבה יציאות למרכזיים קהילתיים, כמו דואר, בנק, קניונים.
 
נתונים בסיסיים על הדיירים:
1. במעון שוהים 75 דיירים, 17 בנות ו 58 בנים.
2. מספר הדיירים בגיל חינוך חובה הוא 29 לומדים בבית ספר אלנהדה, דייר אחד לומד בבית ספר חיצוני בעיר טמרה.
 
פרופיל ורמות פיגור של הדיירים:
אי שקט מורכב-------------------23.
אי שקט----------------------------48.
סהכ------------------------------75.
 
טיפוליים-------------------------30.
אימוניים--------------------------41.
סהכ-----------------------------75.
 
חלוקת רמות פיגור:
פיגור קל...............1---- 1%.
פיגור קל בינוני........9---- 12%.
פיגור בינוני...........32---- 42%.
פיגור בינוני נמוך.....3----- 4%.
פיגור קשה...........26---- 36%.
פיגור עמוק...........4----- 5%.
 
גילאים:
גיל מספר דיירים.
13-4 10.
21-14 27.
45-22 35.
46 ומעלה 3.
במהלך השנה זו נרשמו הישגים עיקריים של המעון.
1) ההישג העיקרי שנרשם בשנת 05 היה בפיתוח הפיסי.
א. שיפוץ והרחבת חדר אוכל ומטבח, רכישת ציוד חדש לפי מכרז והוראות של מתכנן מקצועי באישור מפקחת התזונה באגף.
ב. הצטיידות חדר אוכל.
ג. הקמת בניין סמוך למעון ובניית גשר עילי המקשר בין הבניין הישן לחדש, בבניין הוקם מרכז פעילות לחוגים, חדר כושר, מחסני ביגוד והנעלה, 2 קומות לקליטת דיירים נוספים.
ד. שילוב בקהילה בשיתוף עם המתנס שולבו 14 דיירים בקייטנה רגילה. 
ה. שילוב 8 דיירים בתפקיד עוזרי מדריכים במהלך קייטנת הנוער העובד והלומד.
ו. הרצאות בנושא "חסרי ישע", רעידת אדמה, כיבוי אש, רענון נוהליים, הרצאות לצוות הטיפולי.
ז. השתתפות בכל תחרויות הספורט וזכייה במקום ראשון בתחרות כדור סל באילת.
 
פרויקטים במעון:
* היעד שהוצב הוא מתן שירות יעיל להעלות את איכות חייו של הדייר, במהלך שנת 05 בוצע פרויקט יחד נוער מיוחד סקירה לפרויקט מצורפת בסקירה של העוס.
* המשך פרויקט של הגשמת חלומות הדיירים.
* המשך הפרויקטים המתנהלים במעון בשיתוף פעולה עם המתנס בתוכניות בחופשות חורף, אביב, קיץ.
* פרויקט תזונה והאכלה נכונה.
 
היעדים שהוצבו ובוצעו בשנת 2005:
1. סיום כל הצוות הטיפולי קורס מטפלים מוסמכים ובשנת 06 שתי מטפלות חדשות מסיימות את ההסמכה.
2. השתתפות הצוות המקצועי בכל ההשתלמויות מטעם האגף.
3. הרצאות והדרכות הועברו לצוות כמו (רעידת אדמה, כיבוי אש, נוהליים וחוקים של האגף, חסרי ישע ואירועים חריגים).
4. ישיבות הצוות המקצועי של המעון ושל בית הספר, שיתוף הפעולה בין הצוותים המקצועיים תורמים מאוד לקידום מעמד הדייר.
בכך היעד שהוצב והוא העלאת הרמה המקצועית והמיומנויות של סגל המעון לקידום הדייר בוצע.
5. פיתוח פיזי במטרה להרחיב את המעון והעלאת רמת איכות החיים. הוקם מרכז פעילות לחוגים, הרחבת ושיפוץ חדר אוכל ומטבח.
6. השגת עוד עבודות לענף התעסוקה.
 
אבחון וקידום:
כיום ישנם תוכניות אב ל 75 דיירים.
תוכניות קידום של 35 דיירים, מספר התוכניות 155.
תוכניות ת.ל.א ( תוכנית לימודית אישית- משרד החינוך) 26 דיירים.
 
אבחונים וועדת אבחון:
מספר הדיירים בגיל חינוך חובה הוא 29.
במהלך שנת 05 נערכה ישיבה עם דר רות רעייף, והוחלט לערוך 7 אבחונים חוזרים ו 15 ועדת אבחון. לשאר הדיירים יש אבחון מעודכן.
 
טיפול- בריאות- רפואה תזונה:
1.  התיקים הרפואיים ל 75 דיירים מעודכנים.
2. נעשו בדיקות דם, שיניים, לכל הדיירים.
3. הדיירים במעקב אצל הפסיכיאטר, 55 דיירים מקבלים טיפול.
4. הפניות לרופאים מומחים ובדיקות עזר ( מפורט בסיכום מרפאה).
5. תזונה נכונה, ומעקב אחרי התוכניות נעשו לכל הדיירים, ובפיקוח המפקחת התזונאית.
 
חינוך ופנאי:
1. 29 דיירי המעון הם בגיל חינוך חובה משולבים בביס אלנהדה לחינוך מיוחד ודייר אחד לומד בביס חיצוני בטמרה.
2. ביצוע תוכניות ת.ל.א ל297 דיירי בית הספר.
3. ביצוע תוכניות משותפות עם המתנס בחופשות.
במהלך שנת 05 בנושא תרבות הפנאי בוצעו היעדים הבאים:
1- ביצוע נופש חיצוני, הדיירים יצאו לאתר נווה ים ל 4 ימים.
2- ביצוע נופש פנימי במעון- תוכניות הקייטנה בשיתוף עם המתנס.
3- במעון התקיימו החוגים הבאים:
א. יישומי מחשב, דרמה, משחקייה, טיפוח חן, רכיבה על אופניים, הכרת הסביבה הקרובה, כורוגראפיה (דבקה). חוג כדור סל, ציור (שני החוגים התקיימו מתקציב המעון).
4- השתתפות בכל הפעילויות הספורטיבית של המחלקה לתרבות הפנאי וסופר ספיישל ספורט. הדיירים זכו במקום ראשון בתחרות כדור סל שנערכה באילת בחודש 05/9, וזכו במקום שני בתחרות קט רגל באילת ב 05/9.
5- הופעות להקת הדבקה בשיתוף עם בתי ספר תיכוניים בעיר.
 
תוכנית קיץ- קייטנת קיץ- 2005:
מצב תוכנית קיץ לחודשים 7-8 לשנת 2005- קייטנת קיץ בתוך המעון- נופש פנימי המטרה מהתוכנית 1. הנאה 2. שינוי השגרה 3.התפרקות.
 
תאריך התוכנית.
א 05/7/3. פתיחה קישוט החצרים מוסיקה וריקודים.
ב 05/7/4. משחקי ספורט בחצר ( כדורים, חישוקים, תחרויות).
ג 05/7/5. יום אומנות (שימוש בגואש, ציור חופשי בחצר).
ד 05/7/6. הכרת הסביבה.
ה 05/7/7. משחקי מים בחצר.
א 05/7/10. יום מלאכה (עשיית בובות מחימר).
ב 05/7/11. הכרת הסביבה, סיור בקרבת המעון.
ג 05/7/12. עבודות בפלסטילינה ובחומר.
ד 05/7/13. יום מוסיקה במעון.
ה 05/7/14. יום חופשי- פעילות באולם.
א 05/7/17. צפייה בסרטי וידיו.
ב 05/7/18. פעילות חופשית- פעילות בחצר משחקי מים.
ג 05/7/19. הכרת הסביבה.
ד 05/7/20. יום לספר סיפורים- מדרש תמונות.
ה 05/7/21. אומנות, ציורים ומלאכה.
א 05/7/24. חגיגה, מסיבה וריקודים.
ב 05/7/25. סיור בקרבת המעון.
ג 05/7/26. הכנת מאכלים עממיים.
ד 05/7/27. טיול לשפיים.
ה 05/7/28. טיול למלאהי אלתות.
א 05/7/31. יום קולנוע- צפייה בסרטי וידיו.
ב 05/8/1. חתונה ערבית.
ג 05/8/2. יום אומנות ומשחקים.
ד 05/8/3. יום ספורט במעון.
ה 05/8/4. טיול לתל אלמרח (ערערה).
א 05/8/7. עשיית בובות.
ב 05/8/8. פעילות חופשית באולם.
ג 05/8/9. פעילות במתנס.
ד 05/8/10. פעילות במתנס.
ה 05/8/11. טיול לאלעש- סיום הקייטנה.
 
הערה:
- שילוב 7 דיירים בקייטנת קיץ במתנס מ 05/7/6 עד 05/7/27.
- שילוב 5 דיירים בקייטנת ההסתדרות הנוער הלומד והעובד מ 05/7/10 עד 05/7/21.
 
תעסוקה:
במרכז התעסוקה שמוקם מחוץ למעון במהלך שנת 05 המעון דאג לטיפוח המרכז- נרכשו שולחנות וכסאות מיוחדים.
במרכז תעסוקה משולבים 14 דיירים, ובטרום 15 דיירים הם עובדים בעבודות סכום השנה הצלחנו לגייס עוד עבודה בסכום.
 
עבודה סוציאלית:
-  קיימת עבודה פרטנית וקבוצתית עם הדיירים.
- אפוטרופסות- נערכו 5 מינויים- 3 בתהליך.
- קשר עם המשפחות - קיים קשר עם המשפחות והלשכות.
- ישנו ועד הורים מעורב ומשתף פעולה.
- חסרי ישע- החוק הועבר לכל העובדים ביצוע הדרכה, הועברה סדנא עי פקיד סעד ראשי דר אמיר שוורץ.
- הפעלת מתנדבים- כיום יש חמש מתנדבים צעירים ו 8 מתנדבים מבוגרים.
- הפרויקטים של שילוב בקהילה נמשכו גם השנה.
 
פיתוח פיזי- 2005:
1. שיפוץ והרחבת חדר אוכל ומטבח.
2. הקמת בניין סמוך לבניין המעון הוקם גשר עילי בין שני הבניינים.
3. הקמת מרכז פעילות שמיועד לחדרי חוגים- מצויד בכל הציוד הדרוש.
4. בבניין החדש נבנו שתי קומות מצוידים בכל הציוד הדרוש לקליטה דיירים נוספים כמו מיטות, ארונות, בכל קומה יש מטבחון ופינת ישיבה עם טלוויזיה.
5. צביעה ושיפוץ בבניין בית הספר.
6. רכישת ציוד למטבח ולחדר אוכל, למרכז פעילות, ולמחסנים לפי נוהלי האגף ובשיתוף עם המפקחים.
7. פיתוח וטיפוח- חדרי המגורים הקיימים במעון.
 
משאבי אנוש ופיתוח צוות:
- כל התקן המקצועי והטיפולי של האגף מאויש.
- קליטת עוסית חדשה, התקן של העוס חולק בין שני עוסים.
- הדרכות לצוות הטיפולי הועברו (כמו כיבוי אש רעידת אדמה, חוק חסרי ישע, אירועים חריגים ודיווח בזמן אמת).
- כל הצוות הטיפולי סיים קורס מטפל מוסמך.
- העברת הרצאות וסדנאות למטפלים כמו חינוך מיני, יחסים עם המשפחות, עבודה בצוות, הרצאות בתחום הרפואי וכו...
 
שינון נוהליים:
כל נוהלי האגף הועברו לצוות הטיפולי והמקצועי כמו: נוהלי לילה, חוק חסרי ישע, דיווח בזמן אמת, אירוע חריג, נוהליים רפואים.
 
תוכנית עבודה לשנת 2006:
הקו המנחה לגיבוש תוכנית העבודה של מעון אלנהדה הוא שיפור איכות החיים של הדיירים בתחומי חייו השונים, הגברת אפשרויות הבחירה עבורו, ובניית תוכנית טיפול וקידום אישית המותאמת לצרכיו ויכולתיו.
 
היעדים של המעון לשנת הפעילות 2006:
1. המשך מתן שירות איכותי לדיירים וזאת עי פיתוח עצמאות ובחירה אישית ומצוי הפוטנציאל האישי של הדיירים.
2. העמקת הקשר עם הקהילה והסביבה הקרובה.
3. פיתוח והעלאת הרמה המקצועית- קורסים והשתלמויות.
4. פיתוח ענף התעסוקה.
5. שילוב קבוצת הדיירים בעלי פוטנציאל גבוה בשוק העבודה החופשי.
 
פרויקטים מרכזיים לקראת שנת 2006:
1. המשך פרויקט יישום תוכניות טיפול רב מקצועית שמתבססת על קביעת מטרות טיפול תפקודיות גישה רב תחומית.
2. העמקת הקשר עם הקהילה בשיתוף עם ביס תיכון בטמרה.
3. המשך הפרויקטים הקיימים בקהילה כמו מתנדבים, נוער הלומד והעובד.
4. הערכות לטיפול באוכלוסייה מזדקנת (גיל הזהב).
 
ארגון וניהול:
1. המשך ניהול וארגון המעון בשיתוף פעולה עם הנהלת האגף.
2. סיום מינוי האפוטרופסות.
3. רענון נוהלי האגף.
4. סיום תהליך האבחונים וועדות אבחון.
5. יישום תוכניות טיפול וקידום לדיירים לפי צרכיו של הדייר.
6. קליטת דיאטנית.
 
תעסוקה:
1. פיתוח ענף התעסוקה וגיוס משאבים מקצועיים לקידום הנושא.
2. איתור מקומות עבודה לשילוב קבוצה של דיירים בעבודה בשוק.
3. ביצוע נוהל התעסוקה המעודכן.
 
חינוך:
1. שילוב כל הדיירים בגיל חינוך חובה בביס לחינוך מיוחד.
2. ביצוע תוכניות ת.ל.א (תוכנית לימודית אישית).
3. המשך שיתוף הפעולה בין בית הספר למתנס תוכניות משותפות, בחופשות חורף, אביב, קיץ.
 
תרבות פנאי:
1. ביצוע נופשונים- נופש פנימי וחיצוני.
2. השתתפות בכל פעילות ספורט מטעם המחלקה לתרבות פנאי וסופר ספיישל ספורט.
 
פיתוח פיזי:
1- טיפוח חדרי המגורים הקיימים.
2- טיפוח חדרי פעילות הישנים.
3- שיפוץ מבנה בית הספר.
 
משאבי אנוש ופיתוח אנשי צוות:
1. השתתפות הצוות המקצועי והטיפולי בימי עיון ובהשתלמויות.
2. גיבוש צוות והמשך שיתוף פעולה בין הצוותים לטובת והרווחת הדייר.
3. הרצאות לצוות הטיפולי.
4. עידוד הצוות המקצועי והטיפולי במימוש רעיונות חדשים לטובת וקידום ורווחת הדייר.
 
בפרוס השנה החדשה:
אני מאחלת לדיירנו, למשפחות הדיירים לצוות הרב מקצועי והטיפולי שנה טובה שנת אהבה, שנת שלום שנת חלום שנה מאירה לכוכבים.
שנה משגשגת עם הרבה חיוך ואופטימיות. 
 
בית ספר אלנהדה- טמרה בפיקוח משרד החינוך והתרבות.
מנהלת בית הספר: גב מונה דיאב.
סיכום בית הספר לשנת 05.
הקדמה:
בית ספר אלנהדה בטמרה הינו בית ספר לתלמידים בעלי פיגור בינוני עד קשה, רב בעיתיים.
בבית הספר לומדים כ 26 תלמידים בגילאים 21-10 ממעון אלנהדה ותלמידים מהעיר טמרה.
בבית הספר 4 כיתות המוחלקות על- פי קבוצות גיל ורמה תפקודית. בית הספר מחולק לשתי חטיבות. חטיבה צעירה הכוללת כיתות "ח" ו "ט" וחטיבה בוגרת כוללת יא ו יב.
 
תוכנית הלימודים:
תוכנית הלימודים של בית ספר אלנהדה פותחה מתוך תפיסה חינוכית הרואה כמטרה את הכנת התלמיד לחיים עצמאיים, תוך עיצוב סביבות לימודיות המותאמות לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים התוכנית מתחלקת למספר תחומים:
התחום העיוני: קריאה, כתיבה, חשבון.
בתחום הקריאה: 2 תלמידים קוראים משפטים קצרים.
2 תלמידים קוראים מילים בודדות.
בתחום הכתיבה: 4 תלמידים כותבים בהעתקה משפטים.
2 תלמידים כותבים בהעתקה מלים.
3 תלמידים כותבים אותיות ומלים.
 
בתחום חשבון:
- 10 דיירים מכרים משמעות המספר: הכרת כמות, סמל גראפי, וסידרה עולה ויורדת בתחום עשרת ראשונה.
- 4 דיירים מכרים משמעות המספר בתחום עשרת שנייה, כולל הכרת הכמות, סמל גראפי, וסידרה עולה ויורדת.
- 6 דיירים מכרים משמעות פעולת חיבור חיסור, בתחום עשרת שנייה.
- 7 דיירים מכרים משמעות פעולת חיבור/ חיסור בתחום עשרת ראשונה.
- 2 דיירים מכרים לוחות הכפל עד 5.
- 2 דיירים מכירים לוח הכפל עד 10.
 
התחום התעסוקתי- מקצועי: שיקום, טרום תעסוקה:
4 דיירים עובדים בתוכנית של טרום תעסוקה והכנתם ליציאה מבית הספר למרכז תעסוקה.
התחום החברתי- רגשי וחינוך מיני.
תוכנית הלימודים מתבצעת בשיטת הנושא המרכז וכוללת מקצועות נוספים כגון: מחשבים, העשרה כמו כן תחומים טיפול פרא- רפואיים כגון רפוי בעיסוק, פיזיותרפיה, רפוי בדיבור.
 
תהליך ההוראה:
התלמידים לומדים בכתות אב הטרוגניות אך ישנם תכנים הנלמדים באופן קבוצתי או אינדיווידואלי.
בבית הספר קיימת תוכנית (ת.ל.א) תוכנית לימודית אישית ל 28 תלמידים וה (ת.ל.א) היא אסטרטגיה שנתית, שנועדה לכוון את ההוראה וזוהי תוכנית אב שנתית.
קיים שיתוף פעולה בין הצוותיים המקצועיים של בית הספר והמעון. מתקיימת ישיבה רב מקצועית פעם בחודש בין הצוותים המקצועיים של בית הספר והמעון כולל מורות וצוות פרא רפואי.
תוכנית הת.ל.א נבנית בשיתוף פעולה בין הצוותים המקצועיים של שני הגופים ובכך ישנו תיאום מקצועי בין תוכנית הת.ל.א לבין תוכנית קידום של הדייר, כאשר מתוכנית הת.ל.א נלקחים מוקדי החיזוק אצל הדיירים בתחומים הבאים: קוגניטיבי, לימודי, התנהגותי, חברתי, חושי, מוטרי, תקשורתי שפתי, כישורי חיים.
 
סגל המורים:
בביס אלנהדה מלמדים 12 מורים ומורות בעלי הסמכה בחינוך המיוחד וצוות פרא רפואי שכולל, מראפ בעיסוק, פיזיותרפיסט, רפוי בדיבור.
בביס אלנהדה מקבלים 6 סטודנטיות לחינוך מיוחד ממכלת המורים בחיפה לעבודה מעשית.
 
פרויקטים מיוחדים בביס אלנהדה ושילוב בקהילה:
1. השנה התקיימו תוכניות בחופשות חורף, אביב, קיץ. בשיתוף בין מתנס העיר לבית הספר התוכניות כללו טיולים, יציאה למתנס, פעילות שונה מהשגרה במתנס כמו ספורט, דרמה, מוסיקה, מלאכה וכו.
2. השנה הוכנו 4 תלמידים ליציאה למרכז תעסוקה.
3. נקלטו 2 תלמידים מהקהילה לבית הספר וקבלת סטודנטים מהמכללות לעבודה מעשית בביהס.
4. קיים שיתוף פעולה בתוכנית בין המעון לבית הספר לאחר שעות בית הספר התלמידים משולבים בפעילות ובחוגים של תרבות הפנאי בשעות אחרי הצהריים, ותלמידי בית הספר יש להם פעילות חינוכית נפרדת מדיירי המעון.
 
אפיון הכיתות וחלוקת כיתות:
כיתה ט- פיגור קשה.
כיתה יא- פיגור בינוני רב בעייתי.
כיתה יב- פיגור בינוני רב בעייתי.
כיתה ח- פיגור קשה.
 
תוכנית 06- יעדים:
1. הוספת תקנים וקבלת תלמידים אקסטרנים מהקהילה בשיתוף עם מנהלי מחלקות החינוך במועצות המקומיות והעיריות.
2. המשך שיתוף פעולה בין המתנס לבית הספר עי תוכניות משותפות ושילוב דיירנו בקהילה.
3. המשך הפעילות החברתיות וחגיגה בכל החגים שמטרתם רווחת הדייר.
 
סיכום פעילות בתחום עבודה סוציאלית לשנת 2005.
תוכנית עבודה לשנת 2006.
עוס- מוחמד דיאב ועס אחלאם דיאב.
עבודה סוציאלית במעון הינה תחום חיוני וחשוב ואשר מתפרס על כמה נושאים. להלן סיכום עבודה לשנה הקלנדארית 2005.
 
קשרים עם הקהילה:
אחד היעדים החשובים לשנת 2005 הינו פיתוח קשרים עם הקהילה. במהלך השנה המשכנו את המסורת בעבודה עם הקהילה והרחבנו את הפעילויות בתחום זה.
 
הקשרים התבטאו במספר פרויקטים מרכזיים:
* יחד נוער מיוחד: השנה המשכנו את פרויקט זה אשר החל בשנת (2004) סקירה נרחבת לפרויקט מצורפת בחוברת זו. במהלך שנת, 2005 הרחבנו את הפעילויות והעמקנו את הקשר עם בני הנוער. יש לציין שהפרויקט נבחר על האגף להצגה ביום עיון לצוותים הבכירים ממעונות הפנימייה. הפרויקט התפרסם בעיתונות המקומית בערבית. במסגרת הפרויקט:
- הדיירים השתתפו במפגשים יחד עם הנוער פעם בשבוע.
- השתתפות הדיירים בתפקיד עוזרי מדריך במהלך קייטנת הנוער העובד והלומד.
- נערך מבצע לניקוי ביתי קברות בישוב, האירוע התקיים בהשתתפות ראש העירייה.
- ביקור במרכז יום לקשיש בתמרה ולחוקת מתנות מטעם המעון לקשישים. התפרסמה כתבה בעיתון "פנוראמה" בשפה הערבית הסוקרת את המפגש.
- השתתפנו יחד עם הנוער במבצע ניקיון רחובות בישוב תמרה.
- ערכנו במעון ארוחת שבירת הצום ברמדאן יחד עם הנוער העובד והלומד.
- במהלך חג "אלפטר" הדיירים יחד עם הנוער חילקו כרטיסי ברכה לחג ופרחים לבתים בשכונה של המעון. 
- במהלך השנה שולבו 14 דיירים בקייטנת המתנס בתמרה. הדיירים המשתתפים שלובו בקבוצות יחד עם שאר הילדים הריגלים יחד עם מלווה מהמעון. השתתפות זו פיתחה קשרים חברתיים בין הדיירים לבין התלמידים וצוות המדריכים, והדיירים הוזמנו לפעילויות רבות במתנס.
- במטרה לשיניו דעות קדמות כלפי אנשים עם פיגור שכלי, במהלך השנה חשפנו בפני בתי ספר בישוב את העולם של האנשים עם צרכים מיוחדים והעברנו שתי סדנאות לקבלת האדם עם הצרכים המיוחדים. ונערכו ביקורים הדדים עם אותם בתי ספר. המשכנו במסורת הקשר עם בתי ספ בישוב בהעברת סדנאות ומפגשים לקבלת האדם עם הפיגור השכלי.
- תוכנן לשנת 2005 התחלת קשר עם תנועת הצופים ופרח אך הפרויקט לא יצא מאחר וקבוצת הדיירים המעומדת להשתתף בפרויקטים האחרים של שילוב וזה עלול להוות עומס יתר עבורם. הקשר עם תנועת הצופים נשאר ברמה של השתתפות בתהלוכות החגים.
 
משאבי אנוש:
* ב- 05/11 חולקה המשרה של עוס לשתי משרות והחלה עוסית חדשה גב אחלאם למלא תפקיד עוסית בהיקף של חצי משרה. עבודתה של גב אחלאם מלווה בהדרכה של עוס ראשי במעון מחמד דיאב.
* במהלך השנה ניתנה הדרכה לצוות המטפלים בתחומים של עבודה עם הדיירים, יחסים עם המשפחות, ועבודה בצוות.
* במטרה לטפח ולחזק גיבוש הצוות בין המטפלים ארגנו שני טיולים ליריחו, כל טיול של שלושה ימים. במהלך הטיול הצוות התקרב אחד לשני ובמקביל הצוות של יצא עבוד במקום אלה הנופשים מתוך הסכמה ושיתוף פעולה.
 
קשר עם לשכות רווחה:
- החלנו במהלך השנה לזום ישיבות עם עוסים מלשכות הרווחה. במהלך ישיבות אלה אנו מצגים בפני העוסים את תוכניות העבודה של הדיירים אשר נמצאים בטיפולם בקהילה- נערכו 4 ישיבות. תכננו לערוך יום עיון במעון לעוסים בנובמבר (לאחר שהסתיים השיפוץ במעון) אך באותה תקופה נערך יום עיון עם אותם תכנים במעון כפר כנא ובהתייעצות עם עוסית ראשית גב דניאלה דרור נדחה יום העיון.
 
עבודה פרטנית:
- במהלך השנה המשכנו בעבודה פרטנית עם 14 דיירים אשר רמת תפקודם מאפשרת עבודה פרטנית. העבודה כללה תחומים של שילוב בחברה, קשר משפחתי, קשרים חברתיים, הסתגלות למעון, העצמה, ועיצוב התנהגות.
- המשכנו בפרויקט לכל אחד תפקיד, ואשר במסגרתו השתתפו 15 דיירים אשר הוגדר תפקידים במעון והם זוהו כאחראים על תחום זה וקבלו עבורו תגמולים.
 
אפוטרופסות:
- נערכו 5 מינויים, 3 בתהליך. יש לציין שהבקשות למינוי הוחזרו עי הלשכה המשפטית במשרד הרווחה וזה עקב עומס עבודה וחוסר בכוח אדם בלשכה.
 
חסרי ישע:
- במהלך השנה נערך רענון לחוק חסרי ישע, התקיימה הדרכה לצוות, כמו כן הועברה סדנה עי פקיד סעד ראשי דר אמיר שוורץ לצוות אודות חוק חסרי ישע, ועלו דילמות מצד המטפלים על דרכי עבודה עם אוכלוסיית הדיירים.
 
קשר עם המשפחות:
- המשכנו בעבודה העיקרית והחשובה עם ההורים ואשר כללה: ליווי ותמיכה למשפחות במיוחד לדיירים חדשים, שיתוף ההורים בתוכניות העבודה עבור ילדיהם, חיזוק הקשר בין המשפחות לדיירים.
- מעקב אחרי יצאת הדיירים לחופשות, ארגון הסעות ליציאת הדיירים לחופשות בחגים במימון המעון. ארגון ביקור של קבוצת דיירים אשר גרים באזור של רמלה לוד ויפו לבני משפחתם ביקור שנערך פעם בחודשיים.
- השתתפות פעילה בישיבות ועד ההורים וחיזוק ועד ההורים ככל האפשר.
 
מתנדבים:
- כיום יש חמשה מתנדבים צעירים ושמונה מתנדבים מבוגרים אשר מבקרים את החניכים בשעות אחרי הצהריים ומשתתפים איתם בחוגים וביציאות לקהילה.
 
אבחונים וועדת אבחון:
- נערכה ישיבה עם דר רות רעיף- מפקחת ארצית על מערכת אבחון ומר אבנר אחדות- מפקח ארצי על ועדות אבחון, במהלכה הוחלט על עריכת 7 אבחונים חוזרים ו- 15 ועדת אבחון. אנו נמצאים כעת בשלבים האחרונים להגשת החומר.
 
הדרכות והשתלמיות:
- במהלך השנה הודרכנו וקבלנו ייעוץ מעוסית ראשית, גב דניאלה דרור. ההדרכה והייעוץ נגעו לכל תחומי העבודה ובמיוחד נושא השילוב בקהילה.
- כמו כן קבלנו ייעוץ מפקיד סעד ראשי דר אמיר שוורץ בכל הנוגע לתחום של אפוטרופסות ופגיעה בחסרי ישע.
- השתתפנו  בכנס הארצי של האגף לטיפול באדם המפגר.
- השתתפנו בימי עיון מטעם האגף ובמפגשים של עוסים במעונות פנימייה.
 
תוכניות עבודה לשנת 2006:
-אנו מתכננים להמשיך העבודה בתכניות של השנה החולפת ולפתח אותה והשמת דגש על הנושאים בהאים.
- חיזוק הקשר עם לשכות הרווחה ולעריכת ישיבות עם כל העוסים מלשכות הרווחה.
-  סיום מינוי האפוטרופסות.
- הקמת קבוצה טיפולית לדיירים הקבוצה תהיה בהנחיית עוס אחלאם דיאב.
- המשך סדנה העצמה לצוות המטפלים והמטפלות.
- בחירת ועד הורים חדש.
- סיום תהליך האבחונים וועדות האבחון.
 
סיכום 2004 תוכניות 2005:
תחום עבודה סוציאלית במעון תחום הכולל מספר רב של נושאים, להלן סיכום הפעילות העובד הסוציאלי במעון אלנהדה לשנת 2004, ותוכניות עבודה לשנת 2005.
בנוסף לעבודה השוטפת של שנים קדמו הצבנו לפנינו שלושה יעדים מרכזיים לעבודה במהלך השנה הקלנדארית 2004:
1.שילוב בקהילה: שילוב קבוצת דיירים פעילויות הנוער העובד והלומד בתמרה- בסוף הפעילויות הדיירים מלאו תפקיד עוזר מדריך בקייטנה לילדים רגילים.
2. אפוטרופסות: במהלך השנה נעשו 4 מינויים, 6 מינויים נמצאים בתהליכים.
3. העצמה והדרכת: הוקמו שתי קבוצות שכללו כל צוות המטפלים, המפגשים כללו והעברת מידע, דיון בדילמות, וגיבוש צוות.
 
להלן פירוט תחומי העבודה:
פרויקטים בקהילה:
- במהלך השנה החל קשר עם סניף הנוער העובד והלומד בתמרה, אשר במהלכו הועברו סדנאות לקבלת האדם עם פיגור שכלי בחברה למדריכי התנועה. הפרי של פעילות זו היה שילוב דיירים מהמעון  בקייטנת תנועת הנוער. הדיירים שלובו בתפקיד עוזרי מדריכים הדיירים (6 במספרם) עברו הכנה במעון ובמועדון התנועה. הדיירים מלאו את תפקידם באופן יוצא מן הכלל, ובסיום הקייטנה קיבלו אות הערכה משאר המדריכים. השתתפות זו העצימה את הדיירים בצורה יוצאת מן הכלל, ושיפרה איכות חיים אופן משמעותי. פעילות זו הינה פתיח לפעילויות משותפות.
- שילוב שתי דיירות בחוגי מחול אירובי בקהילה.
- המשך שילוב 12 דיירים בקייטנת המתנס בתמרה.
הדיירים המשתתפים שלובו בקבוצות יחד עם שאר הילדים הרגילים. השתתפות זו פיתחה קשרים חברתיים בין הדיירים לבין התלמידים וצוות המדריכים.
- המשכנו במסורת הקשר עם בתי ספר בישוב בהעברת סדנאות ומפגשים לקבלת האדם עם הפיגור השכלי. המפגשים קיבלו התייחסות מיוחדת במהלך שבוע האדם עם צרכים מיוחדים שארגנה לשכת הרווחה בתמרה ועומתת אקים.
הפעילויות כללו סדנאות הכנה לתלמידים, פעילות משותפת, וביקורים הדדים.
- החלו מגעים עם תנועת הצופים בחודש רמדאן, אשר כלל השתתפות בתהלוכת החג. אנו מקווים שהפעילות תורחב, במיוחד ויש מגמה של תנועת הצופים הארצית לשילוב האנשים עם פיגור שכלי בפעילות שלה.
- החלו מגעים עם רכזת חונכות אישית- פרח- לתכנון פעילויות משותפות של שילוב והכרת עולם האנשים עם צרכים מיוחדים. אנו מקווים שיהיה שיתוף פעולה פורה.
 
הפעלת מתנדבים: 
- המשך הפעלת מתנדבים מתנועת הנוער- מדצים- כיום יש 6 מתנדבים אשר מבקרים את החניכים בשעות אחרי הצהריים ומשתתפים איתם בחוגים וביציאות לקהילה.
- המשך עבודת מתנדבים מבוגרים 8 במספרם במעון. השנה הוגשה המלצה לשר הרווחה להענקת אות התנדבות לאחת המתנדבות, אומנם לא קיבלה את האות אך קיבלה מכתב הערה מועדת השופטים.
 
עבודה פרטנית:
- במהלך השנה נמשכה העבודה הפרטנית עם הדיירים המתפקדים ברמה גבוהה, 14 במספרם. הדיירים מאופיינים עם התנהגות אי שקטה, קשיים בהשתלבות במסגרת פנימייה, בעיות בקשר המשפחתי. קשר טיפולי זה תרם רבות לדיירים ושיפר מיומנותם החברתית, תרם לשילובם בקהילה, ועיצוב התנהגותם.
- המשך הפעלת פרויקט לכל דייר תפקיד- 16 משתתפים.
- השנה לצערנו הופסק פרויקט העצמת ועד דיירים באגף ג, מאחר וחלק רב מהדיירים עבר להוסטל, והדיירים התקשו מאד להבין את המשמעות של הועד.
 
אפוטרופסות:
- במהלך השנה נעשו 4 מינויים. 6 מינויים נמצאים בתהליכים מאחר 4 דיירים מלאו להם 18 בסוף שנת 04, ושני מינויים נמצאים בטיפול משותף עם לשכת הרווחה ופקיד סעד ראשי.
 
קשר עם המשפחות:
- הקשר עם משפחות הדיירים כלל תמיכה ועזרה במיוחד למשפחות דיירים חדשים.
- טיפוח הקשר בין הדיירים ובני משפחתם, מעקב רצוף אחרי ביקורי המשפחות ויצאת הדיירים לחופשה תוך שמירה על המכסות החוקיות.
- הגברת שותפות ומעורבות המשפחה בתוכניות הטיפוחיות בכל תחומי חיי בנם.
- המשך במסורת הסעת הדיירים אשר משפחתם מתקשה להגיע למעון ולהוציא אותם לחופשת חג, ההסעות במימון מלא מהמעון.
- נכוחות בישיבות ועד הורים, ישיבות אלו אשר מתקיימות באופן סדיר פעם בחודש. הועד דן בנושאים רבים הקשורים לדיירים ותוכניות העבודה במעון. למעשה הועד מהווה שותף פעיל בכל התחומים במעון.
- בהשתתפות הועד נערכה מסיבת יום האם במעון כמו כן אורגן מסיבת רמדאן.
 
משאבי אנוש ופיתוח צוות:
- הוקמו שתי קבוצות של העצמת מטפלים. המפגשים דנו בהעלאת הדימוי העצמי והמקצועי, מתן כלים להתמודד עם בעיות היום- יום במעון, גיבוש צוות, חיזוק הקשר עם הצוות המקצועי, כלים לפיתוח הקשר עם המשפחות, מתן ידע והעברת מידע, חיזוק האחריות האישית, השיתוף בתוכניות טיפוליות והגברת היצירתיות בעבודה. יש לציין שהקמת הקבוצות והנחייתם נערכו עי העוס בהדרכה מאוניברסיטת חיפה- בס לעבודה סוציאלית.
- העברת סדנאות לעובדים על חוק חסרי ישע.
- הדרכת רכזת חינוך אשר נכנסה השנה לתפקידה בכל הקשור לתוכניות קידום.
- העשרת הספרייה המקצועית בכל הנושאים הקשורים לפיגור שכלי ונכויות.
- השתתפות פעילה בישובות צוות.
 
השתלמויות והדרכות:
- השתתפתי בהשתלמות משרד הרווחה לעוסים בפנימיות בנושא תפקיד העוס בצוות רב מקצועי והתמודדות עם אלימות. השתתפות בימי עיון מטעם עמותת חומש (חטיבה שיקומית של העס בישראל).
- קבלת הדרכה ויעוץ מעוסית ראשית במעונות- גב דניאלה דרור.
- קבלת יעוץ מפקיד סעד ראשי- דר אמיר שוורץ.
 
יעדים לשנת 2005:
אנו מתכוונים להמשיך בעשייה ופעילות לשנה 2005 עם טיפוח והעשרת הפעילויות.
כמו כן שלושה יעדים מרכזיים לשנה הבאה:
- השלמת כל מיוני האפוטרופוס- 6 אשר טרם קיבלו בשנת 2004, ועוד 3 אשר ימלאו להם 18 במהלך שנת 2005.
- בתחום עבודה עם הקהילה, אנו מתכננים פיתוח הקשר ופעילויות עם תנועת הצופים, וזה כחלק מתוכנית כללית של האגף.
- במטרה לחזק הקשר עם העוסים בלשכות, אנו מתכננים הגברת מעורבות העוסים במצב הדיירים, ועריכת יום עיון לעובדים סוציאליים העובדים עם תחום הפיגור שכלי נושא יום העיון יהיה סביב הסידור החוץ ביתי- או נושא אחר שיהיה רלוונטי. 
 
 
יחד נוער מיוחד.
הפרויקט יוצג עי עוס המעון: מוחמד דיאב.
 
תיאור הפרויקט:
דיירי מעון "אלנהדה" שולבו במסגרת הפעילות השבועית של תנועת הנוער העובד והלומד תוך לקיחת תפקידי הדרכה ותפקידים מנהליים אחרים.
 
אוכלוסיית היעד:
6 דיירים בעלי פיגור שכלי, בנים ובנות, בגילאי 16-22, המתפקדים ברמה בינונית- גבוהה.
 
צרכי האוכלוסייה שעלו מהשטח:
- הצורך לפתח קשרים עם בני נוער בגלים.
- רצון לחוש מסוגלים ושווים לאוכלוסייה מהקהילה.
 
מטרת על:
- העצמת הדיירים למען פיתוח תחושת מסוגלות והעלאת דימוים העצמי.
- שינוי סטריאוטיפים אצל בני הנוער מהקהילה כלפי אנשים עם פיגור שכלי.
- הרחבת השימוש במשאבים הקהילתיים בישוב עי הדיירים.
 
יעדי הפרויקט:
- השתתפות של כל הדיירים בפרויקט בפעילות תנועת הנוער העובד והלומד, פעם בשבוע, למשך שעתיים.
- השתתפות של כל הדיירים בפרויקט בפעילויות מיוחדת במהלך השנה כגון: יום התרמה, התנדבות במבצעי ניקיון והדרכה בקייטנה.
- שילוב הדיירים בפעילות התנועה בתפקידי הדרכה ותפקידים בעלי אחריות ולא כחניכים.
- שינוי עמדות אצל בני הנוער מהקהילה כלפי אנשים עם צרכים מיוחדים- נבדק עי שאלון עמדות.
- כל דייר המשתתף בפרויקט יכיר 3 שירותים נוספים בקהילה.
 
הגדרת הקריטריונים והממדים להצלחה:
- לפחות 4 דיירים המשתתפים בפרויקט יסיימו את שנת הפעילות בהצלחה.
- הדיירים ייקחו חלק בלפחות 70% מהפעילות במהלך השנה.
- המשך התוכנית גם בשנה הבאה 2006.
 
פירוט הפעילויות:
בשלב התכנון:
- הדיירים העלו את הצורך במפגש חברתי עם בני נוער מהקהילה בגילם.
- נעשה חיבור עם תנועת הנוער העובד והלומד הפועלת ביישוב לשיתוף פעולה.
- נבנתה תוכנית פעילות המשלבת את דיירי המעון בפעילות התנועה במהלך השנה.
 
בשלב יישום הפרויקט:
- הועברה סדנת הכנה לבני הנוער בתנועה ולדיירים הפוטנציאליים להשתתפות בפרויקט.
- התקיים מפגש ראשון משותף בו היה ביקור הדדי של הצדדים אחד אצל השני.
- התחלת פעילות משותפת הכוללת: מפגשים שבועיים, פעילויות משותפת מיוחדות כגון: מבצע ניקיון רחובות, תהלוכות בחגים, טיולים משותפים, השתתפות של בני הנוער מהתנועה גם בפעילויות במעון.
- הפעילויות מתבצעות בליווי מטפל מוסמך מהמעון.
 
תהליכי בקרה והערכה:
- דיווח שוטף לאחר כל פעילות של המטפל המלווה לעוס במעון ולמנהלת המעון.
- דיווח של העוס על מצב הפרויקט בישיבות הצוות של המעון.
- דיווח למפקחי המעון מטעם משרד הרווחה.
 
משך ותדירות הפרויקט:
הפרויקט החל בינואר 2004 וימשיך גם בשנת 2006.

עלות הפרויקט- תקציב המעון:
- מטפל מוסמך מהמעון מלווה את הדיירים בפעילות.
- ליווי עוס מהמעון את הפעילות אחת לחודש.
- הסעות.
- אירוח פעילויות משותפות במעון אחת לחודש.
 
הגדרת תרומת הפרויקט:
- הפרויקט תרם רבות לדיירים בכך שהעצים אותם, העלה את דימוים העצמי ואפשר להם להפגין את יכולותיהם.
- המשתתפים בפרויקט צברו כלים חדשים רבים בהדרכה וארגון פעילות כתוצאה מצפייה פעילה במדריכים בתנועה.
- הפרויקט ללא ספק שיפר את תדמית המעון כמקום ידידותי ולא כמוסד סגור מנוכר מהסביבה גם בקרב בני הנוער בתנועה וגם בקרב החניכים הקטנים יותר.
- התווספו מתנדבים למעון בני הנוער הבוגרים של התנועה.
 
חדשנות הפרויקט:
השתתפות של הדיירים בפעילות התנועה היתה ממקום שוויוני ולא רק כמטרת שילוב, כלומר הדיירים לקחו חלק באחריות ההדרכה והמשימות ולא שולבו כמודרכים מהשורה, כפי שמתבצע ברוב התוכניות הדומות.
 
המשכיות ומגמות לעתיד:
- הפרויקט ימשיך גם בשנת 2006.
- לפרויקט יצטרפו 2 דיירים נוספים.
- לקראת שנת הפעילות הבאה נוצרים חיבורים עם תנועות נוער נוספות לפעילות בשיתוף פעולה עם המעון.
 
קשיים שעלו בפרויקט:
הנהלת תנועת הנוער העלתה חששות ששילוב הדיירים יפגע בתדמית התנועה ויגרום להתנגדות מההורים. לאחר פנייה מסודרת להורי החניכים בתנועה והסבר מקיף על התוכנית, התקבלה הסכמה מצד ההורים ובכך ירדו חששותיה של הנהלת התנועה מהפעלת התוכנית.
 
במה התבטאה הצלחת הפרויקט:
- 6 דיירים מהמעון השתתפו בצורה מלאה בפעילות שהוגדרה בשיתוף הנוער העובד והלומד.
- נוצרו קשרים חדשים ורעיונות לשיתופי פעולה בעתיד בין המעון לתנועה.
 
סיכום עבודת אב בית 2005 ותוכנית עבודה לשנת 2006.
אב בית: מר פאיק דיאב.
לקראת סיום השנה האזרחית 2005 אנו מברכים ומודים לכל צוות המעון ובמיוחד המטפלים והמטפלות על העבודה המסורה לדיירים.
 
להלן סיכום העבודה לשנת 2005:
- לאור הבנייה שהחלה במעון התמקדנו במעקב אחרי ביצוע העבודות, התאמת השיפוץ לצרכי המעון, כמו כן דאגה לבטיחות הדיירים במהלך הבנייה ובשיפוצים.
- המשך הדרכה ומעקב שוטף לעבודת המטפלים במעון. במהלך ההדרכה הושם דגש על העבודה לפי הקוד האתי, שמירת זכיות הדיירים בפרטיות, טיפול הולם ויחס חם.
- קליטת מטפלים חדשים והדרכתם.
- השתתפות יחד עם המטפלים וחלק מהדיירים באירועים החברתיים של צוות המעון במטרה לחזק את הקשר בין הדיירים לצוות. וכמו השתתפות בכל האירועים של הצוות ויוזמות לאירועים עם הצוות עמ לקדם את גיבוש הצוות.
- הספקת ציוד דרוש לביצוע פעילויות במעון (מסיבות, ימי הולדת חגים וכו).
- פיקוח על עובדת צוות מטבח, ושמירה על קשר עם מפקחת תזונה בקביעת התפריט, ודאגה להכין אוכל מיוחד למי שצריך.
- השתתפות פעילה בדיונים של צוות הבכיר.
- דאגה לשמירה על ניקיון ותחזוקת המעון.
- דיווח שוטף להנהלת על מצב הדיירים הגופני וההתנהגותי.
- פיקוח על הקניות וקשר עם הספקים ובחירת הציוד הראוי למעון.
- שמירה על קשר עם בתי ספר שהדיירים לומדים בהם.
- דאגה למילוי הדרישות של האגף בסטנדרטים שהציב לנו.
- דאגה לארגון הסעות וצוות מלווה לכל הפעילויות מחוץ למעון ובדיקות רפאיות.
- הכנת הדיירים לכל הפעילויות להשתלבות בקהילה.
 
תוכניות לשנת 2006:
המשך העבודה והעשייה של שנת 2005 עם פיתוח כל התחומים. במהלך 2006 יושם דגש על הפעילויות של גיבוש צוות.
 
סיכום תוכנית עבודה בשנת 2005 ותוכנית עבודה 2006.
פיזיותרפיסט:  שפיק נסאר.
טיפולים המתקיימים בשטח:
- 9 דיירים- שיפור הליכה עצמי.
- 7 טיפול קבוצתי.
- 3 עליה וירידת מדרגות.
יש לציין שלא חלה רגרסיה אצל המטופלים בשנה שעברה ויכולת התפקודית נשמרה ללא הרעה.
 
תחום רב מקצועי:
נמשך שיתוף הפעולה עם המרפא בעיסוק במסגרת הטיפול התפקודי. המשך השתתפות בדיונים עם הצוות הבכיר.
 
יעדים ב 2005:
1. המשך עבודה שגרתית עם הדיירים.
2. עדכון ומיון הדיירים.
3. התחלה של יישום תוכנית רב מקצועית עם יעדים תפקודיים.
 
תוכנית עבודה 2006:
1. המשך הפעלת התוכנית הרב מקצועית.
2. אבחון ומיון הדיירים.
3. טיפול ומעקב.
 
תוכנית מרפא בעיסוק.
השם: פרנסוא עגאג.
 
בשנת 2005 שמנו דגש על תוכניות העצמאות בחיי יומיום:
- (7) תוכניות עצמאות באכילה.
- (5) תוכניות ניקיון בשעת האכילה.
- (5) תוכניות עצמאות בלבוש בגדים.
- (4) תוכניות עצמאות בשירותים.
- (6) תוכניות צחצוח שיניים.
- (2) תוכניות קשירת שרוכים.
 
כמובן הדרכנו מורות בית הספר בבניית תוכניות ובמיוחד בתחומי המוטוריקה העדינה ובתפיסה חזותית מוטוריות גם הדרכנו מטפלות במעון בתחומי העצמאות והשירותים, ובמיוחד על חשיבות האכילה וזמן האכילה, צורת האכילה אצל הדיירים.
השתתפתי בדיונים של הצוות הבכיר.
 
תוכנית 2006:
* פיתוח תוכניות קידום בחיי יומיום לרמה יותר גבוהה.
* ישום תוכניות טיפול רב מקצועיות.
* הדרכת צוות המטפלים והמורים.
 
תוכנית ריפוי בדיבור.
השם: אמטאנס אבו חדרה.
פיגור שכלי מתייחס בתפקוד האינטלקטואלי נמוך במידה נכרת מן הממוצע הקיים ומביא לחוסר הסתגלות התנהגותית שמתגלה כבר בתקופת ההתפתחות.
מנוקדת מוצא שאין להתייחס למוגבל כאדם חסר אונים אנחנו מנסים לשלב את הדיירים במסגרת המתאימה ליכולת שלהם.
בשנת 2005 הצלחנו לעמוד כמעט בכל התוכניות שנקבעו בסיכום שנת 2004 ל 12 דיירים. דרך תקשורת חילופית בעזרת לוחות וגסטות תקשורתיות דבר שעוזר לדיירים שלא מדברים לתקשר בצורה לא מילולית אכן ההתקדמות הייתה איטית אבל יש להתייחס למצב ולרמת תפקודם של הדיירים. ותקשורת מילולית בעזרת רכישת ציוד המתאים לרמת תפקוד הדיירים ( משחקים וערכות) דבר שעוזר במתן תרגילים חדשים לדיבור והעשרת אוצר מילים.
מעקב אחרי התפתחות השפה והדיבור של הדיירים עם שיתוף פעולה מלאה עם הצוות הפרא רפואי והצצות הטיפולי והמורים.
 
תוכנית עבודה לשנת 2006:
יעדים לשנת 2006:
1. עריכת אבחונים חדשים ל 3 דיירים ושילובם בחוג.
2. המשך השתתפות בדיונים כדי לאתר ולחפש משאבים חדשים העשויים לשפר את איכות החיים של הדייר.
3. תוכנית משותפת עם הצוות הפרא רפואי.
4. המשך הדרכת צוות המורים והצוות הטיפולי.
5. המשך עבודה אינדיבידואלית בתקשורת חילופית ומילולית.
 
תוכנית רכזת חינוך 2006.
עוסמאן עליאא.
 
תפקיד רכזת החינוך במעון התמקד בשני תחומים כלליים, הראשי תרבות הפנאי והשני תוכניות קידום אישיים, וכל תחום בנפרד חשוב, ושילובם ביחד יותר מעניין ומשמעותי.
ב 2005 התמקדנו ב 4 יעדים, שהצבנו 3 מהם בוצעו הרביעי עדיין בתהליכי ביצוע:
1. מעקב אחרי הפעילויות של תרבות הפנאי, בקרה על החוגים, מתן הדרכה למדריכי החוגים משינוי, חידוש ושילוב פעילויות שני חוגים ביחד.
2. גיוס מתנדבים למעון ושילובם באירועים בתוך ומחוץ למעון במסגרת חוגי תרבות פנאי.
3. המשך שיתוף הפעולה עם צוות הבכיר במסגרת המעקב לפיתוח והתאמת תוכניות קידום למצב הדיירים.
4. תערוכת ציור על זכוכית אשר עדיין בשלב ביצוע.
 
להלן פירוט תחומי העבודה:
תרבות פנאי:
בשנת 05 התקיימו החוגים הבאים:
1. הכרת הסביבה הקרובה- השתתפו 25 דייר.
2. משחקייה- השתתפו 20 דייר.
3. טיפוח חן- השתתפו 16 דיירות.
4. דבקה- השתתפו 70 דייר.
5. מחשבים- השתתפו 30 דייר.
6. דרמה- השתתפו 15 דייר.
7. רכיבה על אופניים- 20 דיירים.
 
* החוגים מתקיימים פעמיים בשבוע.
* חשוב לציין שחניכת מרכז הפעילויות בבניין החדש והעברת החוגים למרכז זה תרם רבות ליעילות החוגים, ולרווחת הדיירים.
 
הישגים מרכזיים בשעת 05:
* חודש ינואר 2005- ביקור בתערוכת ציור בגלריה העירונית בתמרה לצייר בעל צרכים מיוחדים.
* בתאריך 05/3/15 השתתפנו במשחקי ספורט כלליים בקצרין.
* ב- אוגוסט 2005 ביקור בתערוכת ציור "תמרה בציורים".
* בתאריך 9 ספטמבר 2005- קבוצת כדור הסל הישגה מקום (1) בתחרות כדור סל באילת, מטעם טורניר ספישל ספורט. השחקן הידוע דורן גאמשי התיידד עם הדיירים ובא לביקור מיוחד למעון אשר במהלכו חילק לדיירים כדורי סל תחומים על ידו.
* ספטמבר 2005- השגנו מקום שני בקטרגל בתחרות באילת מטעם ספישל ספורט.
* 05/11/23 התקיים מופע מוסיקלי "נגינה" במעון מטעם המחלקה לתרבות הפנאי.
* בשנת 2005 התקיימו במעון שלושה חוגים אשר לא מתוקצבים מקצבת תרבות פנאי וזאת באישור ההנהלה ובאדיבות יור המעון:
1. כדור סל - 12 דייר.
2. צפייה בסרטי DVD- 50 דייר.
3. ממון תערוכת ציור על זכוכית- 15 דייר (שעדיין בתהליך ביצוע).
* החלנו בהעלאת הצגה במעון בעזרת צוות מקצועי אשר יכלול הצגת שירים וביגוד ממעוצב במיוחד בשביל ההצגה, בשיתוף ואימון עי מדריכי החוגים.
 
תוכניות קידום:
בשנת 2005 הישגנו התקדמות משמעותית בתוכניות הקידום. הישג זה הוערך אצל המשפחות ומצד מפקחת התזונה. הצלחה זו הושגה באמצעות שיתוף פעולה של הצוות ומעקב מתמיד אחרי התוכניות עם הקפדה על ביצוע התוכניות לכל דייר ודייר בתחומי החיים.
להלן פירוט תוכניות הקידום בתחומי החיים השונים של הדיירים:
- 4 תוכניות עצמאות בשירותים.
- 12 תוכניות אוכל.
- 5 תוכניות ליבוש.
- 6 תוכניות צחצוח שיניים (דיירת אחת סיימה בהצלחה את התוכנית).
- 2 תוכניות קשירת שרוכים ( שני דיירים סיימו בהצלחה את התוכנית).
- 40 בתחום הבריאות והבטיחות.
- 20 תוכנית שימוש במשאבים קהילתיים.
 
תעסוקה:
- (14) דייר תעסוקה.
- (15) טרום תעסוקה.
- (11) תעסוקה בתוך המעון.
- (26) השתתפות אישית וחברתית סהכ- 65 דייר.
- מעקב וביקור באחד הדיירים הלומדים במסגרת החינוך מחוץ למעון, וקשר עם צוות המורים בבניית תוכנית משותפת.
 
תוכנית לשנת 2006:
בשנת 2005 אנו מתכוונים לסיים קודם כל הפעילויות שהצלחנו לבצע, ולהמשיך את העשייה של השנה החולפת יחד עם פיתוח כל התחומים.
בשנת 2006 אנו נתמקד:
1) ביצוע תערוכת לציור על הזכוכית.
2) ביקור לרכזי חינוך במעונות אחרים. 
 
סיכום תוכנית עבודה לשנת 05 ותוכנית עבודה לשנת 06.
פסיכולוג המעון: עדנאן אבו אלהיגא.
שנת 05:
1- עבודה שוטפת ושגרתית:
א- אבחונים ובדיקת תפקוד שכלי. נערכו 17 אבחוני אינטליגנציה לדיירים במעון. 2 חניכים לצורך חידוש ועדת ההשמה והשאר לצורך הפנייתם לועדת האבחון של השרות למפגר.
ב- תוכניות עיצוב התנהגות לדיירים. השנה נערכו 2 תוכניות עיצוב התנהגות. שני חניכים אחרים חודשה להם תוכנית שהייתה קיימת בעבר.
ג- מיון אוכלוסיית הדיירים לפי הקיטריונים של המשרד.
ד- השתתפות פעילה בבניית תוכניות קידום אישית לכל הדיירים בהשתתפות עם אנשי הצוות הבכיר.
ה- התערבות מיידית במקרי חירום, אלימות, בריחה, איומים.
ו- מעקב כללי אחרי הדיירים במעון כולל שיחות תמיכה.
 2- טיפול פרטני ב 10 דיירים. שני דיירים נשרו מהטיפול באמצע השנה.
3- המשך לווי והנחייה לקבוצה טיפולית. חברי הקבוצה נשארו קבועים מהשנה שחלפה.
4- הייתה תוכנית להרצאות למטפלות בתחום הבריאות הנפשית, התפתחות רגשית ונפשית אצל ילדים אך בעקבות לחץ של זמן לא יצאה לפועל בשנת 05.
 
שנת 06:
1- המשך עבודה שוטפת.
2- המשך טיפול קבוצתי. בניית קבוצה חדשה.
3- עבודה על שילוב חברי הקבוצה הטיפולית הקודמת בקהילה בצורה יותר רחבה.
4- המשך התוכנית של טיפול אינדיווידואלי בדיירים.
5- העברת סידרה של הרצאות לצוות המטפל בנושא הבריאות הנפשית של הדיירים.
 
תוכנית המרפאה.
השם: צוות המרפאה.
1. סידור התיק הרפואי ועדכונו ל 75 דיירים, יש תיק רפואי מעודכן ומסודר.
2. בקשר לבדיקות שבוצעו לדיירים:
א. נעשה בדיקת שיניים לכל הדיירים במעון.
ב. נעשה בדיקת שיניים לכל הדיירים שמספרם 75. (5) קיבלו טיפול שיניים בהרדמה כללית והשאר קבלו במרפאת עתידות בעכו.
ג. כל הדיירים במעון במעקב אצל רופא פסיכיאטר, (55) מהם מקבלים טיפול פסיכיאטרי קבוע.
ד. היו מספר הפניות לרופאים מומחים מחוץ למעון:
- 10 הפניות למומחה א.א.ג.
- 4 הפניות לרופא כירורג.
- 10 הפניות לרופא עיניים.
- 2 הפניות לרופא סכרת.
- 30 הפניות לרופא אורטופיד (והדיירים קבלו נעליים אורטופידיים).
- 6 הפניות לרופא עור.
- 4 הפניות לרופא נירולוג.
- 4 הפניות לרופא קרדיולוג.
- 8 הפניות לרופא אורולוג.
ה. גם נעשה מספר בדיקות עזר:
* 1 בדיקת ממוגרפיה.
* 1 בדיקת שמיעה.
* 1 בדיקת מיפוי עצם.
* 5 בדיקות U.S.
* 5 בדיקות C.T.
* 10 בדיקות רנטגן.
* 6 בדיקות צילום חזה.
* 1 בדיקת דופלר.
* 20 בדיקת EKO לב + מאמץ.
* 50 בדיקת EKG.
 
3) בקשר לפרויקט תזונה נכונה:
נעשה בעזרת הדיאטנית המפקחת הערכה תזונתית חדשה ומעודכנת לכל הדיירים.
וחלוקת דיאטה מתאימה לכל דיירי המעון.
15- דיירים מקבלים דיאטה דלת קלוריות עקב עודף במשקל.
2- דיירים דיאטה דלת סוכר.
5 דיירים דיאטה דל שומן.
8 דיירים דיאטה עשירת ברזל.
5 דיירים דיאטה עשירת קלוריות ופחמימות.
40 דיירים דיאטה רגילה, לפי התפריט היומי.
 
בקשר להגשת ארוחה:
1- 25 דיירים מקבלים אוכל מרוסק.
2- 1 דייר מקבל אוכל טחון (בלנדר) שאר הדיירים מקבלים אוכל רגיל.
3-דיירים בגיל הזהב, מתחילים עם תוספת ויטמינים בארוחות כהכנה והיערכות לקראת גיל הזהב.
זה סיכום מה שנעשה בפרויקט תזונה נכונה.
4- נעשה מספר הרצאות למטפלים בנושאים הבאים: אפילפסיה, עזרה ראשונה והחייאה, סכרת, שפעת, סקאביאס, תזונה נכונה, וכו...
5-  רק 40 דיירים קבלו חיסון נגד שפעת עקב מחסור בקופח.
6- היו 5 הפניות לביח. 3 הפניות למיון ושחרור באותו יום, 2 הפניות עם אשפוז לשבועיים (עקב דלקת ריאות).
7- נעשה גם רכישת ציוד ומכשור ריפואי למרפאה.
במשך השנה היה 1 פטירת דייר (עקב דום לב), 1 עזיבת דייר מהמעון. 
 
תוכנית עבודה לשנת 2006:
1. המשך סידור התיק הרפואי ועדכונו.
2. ביצוע כל מיני בדיקות לדיירים שמשפרים בריאותם.
3. ממשיכים עם פרויקט תזונה נכונה, והערכות לקראת גיל הזהב.
4. ביצוע תוכנית הרצאות והדרכה לצוות בכל מיני נושאים שקשורים לטיפול בדיירים.
5. האחות האחראית ממשיכה את לימודיה בהסמכה בסיעוד.